Buku

Pendidikan Kerohanian dan Moral Prasekolah

oleh Nik Rosila Nik Yaacob

RM 19.00 / RM 21.00Sabah/Sarawak
Beli Versi Cetak

Tiada lagi ulang cetak

ISBN: 978-967-5226-94-6

Muka Surat: 192

Saiz (inci):

Tarikh Terbit: 1 Mar 2010

Buku ini disusun berdasarkan prinsip Amalan yang Bersesuaian dengan Perkembangan kanak-kanak (ABP). Elemen-elemen nilai dan moral diterapkan melalui pengajaran-pembelajaran sama ada secara langsung atau tidak langsung.

Falsafah Pendidikan Negara menegaskan bahawa setiap anak perlu dikembang dan digilap segala potensi yang ada dalam diri mereka bagi melahirkan insan yang cemerlang dan harmonis.

Buku ini dihasilkan bagi memenuhi prinsip ini serta menambah maklumat sedia ada guru dalam pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran.

 

Daripada Pengarang   Pendahuluan    Bahagian 1:  Pendidikan Moral Kanak-kanak: >> Perkembangan Kanak-kanak  >> Teori Psikoanalisa  >> Teori Kognitif Piaget  >> Teori Penaakulan Moral Kohlberg    Bahagian 2:  Pendidikan Kerohanian dan Moral: >> Al-Ghazali  >> Confucious  >> Hindu    Bahagian 3:  Isu dan Implikasi Pendidikan Kerohanian dan Moral di Malaysia >> Isu Jenayah Remaja  >> Implikasi Pendidikan Kerohanian dan Moral    Bahagian 4:  Pelaksanaan Pendidikan Kerohanian dan Moral di Prasekolah >> Falsafah Pendidikan Kebangsaan  >> Contoh Pelaksanaan Pengajaran Pendidikan Islam  >> Contoh Pelaksanan Pengajaran Pendidikan Moral    Rujukan    Indeks 

Hakcipta Terpelihara • PTS Media Group Sdn Bhd (173482-A) © 2000 - 2024